T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu kapsamında İlçemiz çocuklarının korunması, haklarının ve esenliklerinin güvence altına alınması, ihmal ve istismarlarının önlenmesine yönelik koruyucu ve destekleyici tedbirlerin yerine getirilmesi için kamu kurum ve kuruluşları arasında gerekli koordinasyonun sağlanması amacıyla Manavgat Sosyal Hizmet Merkezi Koordinatörlüğünde; “Çocuk Koruma İlçe Koordinasyon Kurul Toplantısı”nın 5’cisi; 12.09.2018 Tarihinde Çarşamba Günü saat 10:00‘da Manavgat Kaymakamlığı makamında, Sayın Kaymakamımız Dr. Mustafa YİĞİT Başkanlığında, İlçe Belediye Başkan Yardımcısı Aydın ÖZ, İlçe Cumhuriyet Savcısı Hüseyin SAYIN, Antalya Baro Temsilcisi Av. Yalçın KIRMA, İlçe Emniyet Amiri Fuat POLAT, İlçe Denetimli Serbestlik Merkezi Şube Müdürü Yusuf GÜVEN, Manavgat Sosyal Hizmet Merkezi Müdürü Nihal ETCİ, İlçe Çalışma ve İş Kurumu (İŞKUR) Müdürü Yavuz AYNA , İlçe Gençlik ve Spor Müdür Vekili Mustafa UYANIK, İlçe Milli Eğitim Müdürü Muammer SARIDEMİR, İlçe Sağlık Müdürü Dr. Aşur EKER İlçe Koordinasyon Sekretarya Sorumlusu Sosyolog Fatma EROL’un, Manavgat Belediyesi Sosyal Hizmet Uzmanı Mine ÖZDEN’in katılımları ile gerçekleştirilmiştir.
Toplantı gündeminde; 2018 yılı Temmuz-Ağustos aylarında 5395 Çocuk Koruma Kanunu çerçevesinde suça sürüklenen ve suç mağduru çocuklara yönelik yapılan işlemler ve sayısal verileri değerlendirilmiştir.
İlçemizde korunmaya ihtiyacı olan ve suça sürüklenen çocuklarla ilgili gerekli önlemlerin ne şekilde alınması gerektiği ve alınan önlemlerin uygulanmasının sürekliliğinin sağlanması bu çocukların kendilerini gerçekleştirebilecek ve olumsuz çevrelerinden uzaklaşabilmeleri için nasıl bir uygulama yapılabileceği değerlendirildi. 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanununun 5. Maddesi kapsamında verilen Eğitim, Danışmanlık ve Bakım Tedbir Kararlarının uygulanması hususları değerlendirilmiştir. İlçe Emniyet Müdürlüğünün mağdur çocuk, suça sürüklenen çocuklara ait temmuz ve ağustos ayı verileri değerlendirilmiş. Verilerine göre yaz dönemlerinde cinsel suçlarda ve hırsızlık suçlarında artış olduğu tespit edilmiştir.
Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından 2018 yılında düzenlenen “Eğitim Ortamlarındaki Riskler” konusunda yapılan araştırmada; Aile İçi Çatışma Yaşayan, Aile Bireylerinde Süreğen Hastalığı Olan Öğrenci, Akademik Başarısı Düşük Öğrenciler, Sokakta Çalışan Öğrenciler, Sürekli Devamsız Öğrenciler, Okula Karşı Olumsuz Tutuma Sahip Ya Da Çevresinde Bu Tutumu Gösteren Birey, Anne Ya Da Babası Okuma Yazma Bilmeyen, Danışmanlık Ve Eğitim Tedbir Kararı Olan Öğrenciler, Özel Yetenekli Olma İhtimali Olan, Anne Yada Babasının En Az Birinden Ayrı Yaşana Öğrenciler, Yakın Çevresinde Bağımlı Bireyler Bulunan Ya Da Kendisinde Bağımlılık Olabilecek Öğrenciler, Psikolojik Desteğe İhtiyaç Duyuyor Olma İhtimali Olan, İhmal/İstismara Maruz Kalıyor Olma İhtimali Olan, Maddi Sıkıntı Yaşayan, Antisosyal Davranışlar Gösteren, Arkadaşlık Problemleri Yaşayan, Davranış Problemleri Yaşayan, Olumsuz Akran Çevresi, Sağlık Problemleri Olan (Süreğen Hastalık, Kaynaştırma), Travmatik Yaşantı Geçirmiş (Yakın Birinin Kaybı, Yangın, Sel, Deprem, Savaş Vb.), Şehit/Gazi Çocuğu olarak belirlenen risk grupları üzerinde 3076 çocuk üzerinde değerlendirmeler yapılmıştır.
Yapılan araştırmalar sonucunda hazırlanan Risk Haritasına göre;
Anaokuluna devam eden çocuklarda birinci risk grubunda Sağlık problemleri olan (süreğen hastalık, kaynaştırma), ikinci risk grubu olarak anne yada babasının en az birinden ayrı yaşayan öğrenciler,
İlkokula devam eden öğrencilerde birinci risk grubunda akademik başarısı düşük öğrenciler, ikinci risk grubunda ise anne ya da babasının en az birinden ayrı yaşayan öğrenciler,
Ortaokul grubu değerlendirildiğinde birinci risk akademik başarısı düşük öğrenciler, ikinci risk grubunda davranış problemi yaşayan,
Liseye devam eden öğrencilerde birinci risk anne ya da babasının en az birinden ayrı yaşayan öğrenciler, ikinci risk grubunda ise sağlık problemi olan çocukların risk grubunda olduğu tespit edilmiştir. Riskler genel olarak değerlendirildiğinde akademik başarısı düşük olan öğrencilerin % 14, anne yada babasının en az birinden ayrı yaşayan öğrenciler % 12 oranında riskli grupta olduğu tespit edilmiştir. Belirlenen risklerle ilgili gerekli çalışmaların yapılması konusunda komisyonda değerlendirmeler yapılmıştır.
5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu ve 6284 Sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun kapsamında Kolluk kuvvetlerine Manavgat Sosyal Hizmet Merkezi Müdürlüğü tarafından eğitim düzenlenmesi konusunda kararlar alınmıştır.
2018 yılı içinde 5395 Çocuk Koruma Kanunu çerçevesinde çocuklara ilişkin gündemde yer alan sorunların çözümüne yönelik uygun hizmet modellerinin uygulanabileceği konusunda gerekli bilgi alışverişinde bulunulmuş olup yapılması planlanan çalışmalar kararlaştırılmıştır.
İlçemiz çocuklarının korunması, haklarının ve esenliklerinin güvence altına alınması, ihmal ve istismarlarının önlenmesine yönelik koruyucu ve destekleyici tedbirlerin yerine getirilmesi için kamu kurum ve kuruluşları arasında gerekli koordinasyonun sağlanması çalışmalarını devam ettiren “İlçe Çocuk Koruma Kurulu” başkanımız Sayın Kaymakamımız Dr. Mustafa YİĞİT toplantı kapanış konuşmasında; Çocuklarımızın geleceğimizin teminatı olduğu, Korunmaya ihtiyacı olan çocukların tespiti, incelenmesi, haklarında koruyucu-önleyici tedbir kararlarının alınması ve tedbirlerin yerine getirilmesi sürecinde iş ve işlemlerin ivedilikle yerine getirilmesi ve uygulama sorunlarının çözümü konularında çocuk koruma kuruluna üye kurum ve kuruluşların işbirliği içerisinde çalışmasının önemini ifade etmiştir.
|