Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Antalya

Valilikler

T.C. Manavgat Kaymakamlığı
T.C. Manavgat Kaymakamlığı
T.C. Manavgat Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • MANAVGAT
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Dosyalar
  • İLETİŞİM
°C
7
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
  • MANAVGAT
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • Manavgat Sosyal Hizmet Merkez Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • Manavgat Vergi Dairesi Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • Manavgat Liman Başkanlığı
      • Manavgat Orman İşletme Müdürlüğü
      • Taşağıl Orman İşletme Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • Gençlik ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
      • Manavgat Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Dosyalar
  • İLETİŞİM
 

2019 Yılında Manavgat Tüketici Hakem Heyeti’ne 1.196 Başvuru Yapıldı.

03.01.2020
Manavgat’ta 2019 yılında toplam 1.185 başvuru yapıldı. 2018 yılından devreden başvurularla beraber 1.196 başvuru ile ilgili karar verildi. Başvuruların yüzde 77.50’sinin tüketici lehine sonuçlanmıştır.
 
Kaymakam Dr. Mustafa YİĞİT, Manavgat’ta Tüketici Hakem Heyeti’ne yapılan başvurularla ilgili, Manavgat’ta 2019 yılı 12 aylık dönemde Tüketici Hakem Heyeti’ne yapılan başvuru sayısının toplam 1.185 olduğunu, yapılan başvuruların Hakem Heyeti tarafından değerlendirilmesi sonucunda 2018 yılından devreden başvuru ile birlikte toplam 1.196 başvuruyla ilgili karar verildiğini belirtti. Kaymakam Yiğit, verilen kararlardan 927’sinin tüketici lehine, 228’i tüketici aleyhine sonuçlandığını ifade ederek, “41 Başvuru ise yetkisizlik ve görevsizlik kararı verilmiştir. Başvurunun yüzde 77.50’si tüketici lehine sonuçlanmıştır. Tüketiciler haklarını bildikleri ölçüde ve demokratik örgütlenmelerini sağlayabildikleri oranda kendi hak ve çıkarlarını koruyabilirler. Tüketiciler haklarını aramaktan çekinmemeli, yasalar ile güvence altına alınan haklarına sahip çıkmalıdırlar” dedi. 
 
 “Bir mal alırken nelere dikkat edilmeli, tüketicinin yasal hakları, sorunlar için başvuru ve öneriler” 
Tüketicinin dikkat etmesi gerekenler:

“Bir mal satın alırken, gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz. Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız. Malı teslim almadan, sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız. Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz. Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz. Sözleşme kâğıdın da aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz. Satıcının adı, unvanı ve adresi, sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından emin olunuz.) Satın alınan malın cinsi ve miktarı, Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız) Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı.
 
Yasal Haklar
Kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda dikkat edilmesi gereken konular şöyle:

“Hiçbir gerekçe göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren 14 gün içinde kabul etmek veya reddetmek hakkına sahipsiniz. Malı almaktan caydığınızı yani “Cayma Bildirimini” satıcıya 14 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter aracılığıyla gönderilen ihbarname ile veya bizzat elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz. Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 6 ay içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, ücretsiz olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz. Satıcı tercih ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür. Satın alınan mal ayıplı ise, hakkınızı aramak için kanuni süre 2 yıldır. (Gizli ayıpta bu süre aranmaz. Satıcı tarafından ispat edilmesi gerekir.)”
 
Sorunlar İçin Başvuru

Satın alınan mal veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla arada çıkabilecek sorunların çözümünde, Tüketici Hakem Heyetlerine veya Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli Tüketici Mahkemeleri’ne başvurabilir.
“Satın aldığınız ve şikâyet konusu olan mal ya da hizmetin uyuşmazlık bedelinin 2020 yılı için parasal değeri 6 bin 920 TL’ nin altında ise uyuşmazlıklarda Kaymakamlık bünyesinde bulunan Tüketici Hakem Heyeti Başkanlıklarına, 6.920,00 TL – 10.390,00 TL’ nin arasında bulunan uyuşmazlıklarda Ticaret İl Müdürlüğü bünyesinde İl Hakem Heyeti Başkanlığına başvuru yapılır. 10.390,00 TL’ nin üzerinde bulunan uyuşmazlıklarda tüketici mahkemelerine başvuru yapılır. 
 
Uyuşmazlıklarla ilgili olarak başvuru, tüketicinin ikametgâhının bulunduğu ya da mal ve hizmeti satın aldığı yerdeki Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığına veya Tüketici Mahkemelerine yapılabilir.”
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Mevzuat Bilgi Sistemi
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
Kavaklı Mahallesi Hasan Fehmi Boztepe Caddesi No.186 Manavgat/ANTALYA
0(242) 746 10 04
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız